Foam Roller Øvelser

Rygøvelser med foam roller:

Med denne øvelse massér du ryggen.

Guide til rygøvelse med foam roller:

  1. Lig dig på ryggen med øvre ryg placeret på foam rolleren
  2. Placere dine arme op over hovedet, så rygmusklerne strækkes ud
  3. Lig med bøjede ben og fødderne i gulvet
  4. Brug benene til at skubbe stille og roligt frem og tilbage samtidig med, at du roterer en smule fra side til side
  5. Massér området i 2 minutter

Fakta om rygøvelse med foam roller: Ved at bruge Foam Rollers kan du forbedre din restitution og mindske muskelømheder. 

Gode råd til rygøvelse med foam roller: Du kan også vende dig om på siden og rulle frem og tilbage på det yderste af rygmuskulaturen.

Lænd- og ryg med foam roller:

Med denne øvelse massér du både lænden og ryggen.

Guide til lænd- og ryg øvelse med foam roller:

  1. Lig dig på ryggen med din nedre ryg placeret på foam rolleren
  2. Placere dine arme op over hovedet, så rygmusklerne strækkes ud
  3. Lig med bøjede ben og fødderne i gulvet
  4. Brug benene til at skubbe stille og roligt frem og tilbage samtidig med, at du roterer en smule fra side til side
  5. Massér området i 2 minutter

Fakta om lænd- og ryg øvelse med foam roller: Ved at bruge Foam Rollers kan du forbedre din restitution og mindske muskelømheder.

Gode råd til lænd- og ryg øvelse med foam roller: Du kan også vende dig om på siden og rulle frem og tilbage på det yderste af rygmuskulaturen.

Øvelse til den brede rygmuskel med foam roller:

Med denne øvelse massér du den brede rygmuskel.

Guide til øvelse af den brede rygmuskel med foam roller:

  1. Lig dig på siden og placér foam rolleren på den brede rygmuskel
  2. Benene skal placeres så du kan bruge dem til at presse imod med
  3. Spænd godt i maven, og sørg for, at din vægt primært er på foam roller, hofte og fødder. 
  4. Rul langsomt frem og tilbage på foam rolleren i små rokkende bevægelser.
  5. Massér områdeti 2 minutter 

Fakta om øvelse af den brede rygmuskel med foam roller: Ved at bruge Foam Rollers kan du forbedre din restitution og mindske muskelømheder. 

Gode råd til øvelse af den brede rygmuskel med foam roller: Du kan også vende dig om på ryggen, så du massér hele ryggen.

Øvelse til baglår med foam roller:

Med denne øvelse massér du dit baglår.

Guide til øvelse til baglår med foam roller:

  1. Støt med dine hænderne på gulvet
  2. Læg det ene ben strakt hen over foam rolleren
  3. Støt med det modsatte ben på gulvet eller kryds benet hen over det andet, hvis du vil lægge mere vægt i
  4. Bevæg dig frem og tilbage på foam rolleren i 2 minutter
  5. Skift til det andet ben

Fakta om øvelse til baglår med foam roller: Ved at bruge Foam Rollers kan du forbedre din restitution og mindske muskelømheder. 

Gode råd til øvelse til baglår med foam roller: Du kan dele minutterne op med pauser imellem, hvis der er behov for det

 

 

 

Med en foam roller har du mulighed for at lave rigtig mange øvelser. Her får du en træningsvejledning med fokus på træning af lænd, træning af ryg, træning af baglår, træning af forlår, træning af læg.

Fakta om træning med foam roller: Ved at bruge Foam Rollers kan du forbedre din restitution og mindske muskelømheder.

Der findes flere typer foam rollers, som jeg har kort vil gennemgå.

Lang eller kort foam roller:

Med en lang foam roller, har du mulighed for at lave flere rygøvelser. Du har mulighed for at ligge mere komfortabelt og du vil opleve, at du nemmere kan holde balancen ved de store rul. Hvis du har et lille rum til træning, kan du komme i problemer med en lang foam roller. Derudover kan nogle af øvelserne være svære at udføre med en lang foam roller.

Stort udvalg af lange foam rollers - Klik her

Med en kort foam roller kan du lave rigtig mange øvelser. Du har lidt mere frihed til dine rul og har mulighed for at komme mere i dybden med træningsøvelserne. Du kan nemmere have din foam roller med dig på farten, hvis du vælger en kort foam roller. Vi ser flere og flere have deres egen foam roller med til træning i centret, da man gerne vil træne med sin egen. Derved er du også sikker på, at du får træning med den rigtige hårdhed.

Stort udvalg af korte foam rollers - Klik her

Vælg overflade på foam roller:

Når vi kigger på overfladen af en foam roller, har vi 3 hovedkategorier: Glat foam roller, Nubret foam roller og Trigger foam roller.

Trigger Foam Rolleren er til dig, som godt kan lide hård massage. En trigger roller går dybere og hårdere til musklerne og kan være hård at træne med, hvis du har ømme muskler. Men den kan også afhjælpe nogle kraftige spændinger i musklerne, hvis du arbejder rigtigt med den.

Stort udvalg af trigger Foam Rollers - Klik her

Foam rollers med en skridsikker overflade kaldes også foam rollers med en nubret overflade. Det betyder bare, at der er et mønster i overfladen, som er med til at sikre dig balancen under din træning. Derudover så er der ofte et lille design touch ved disse foam rollers, så du får lidt godt at kigge på.

Stort udvalg af foam rollers med nubret overflade (Skridsikring) - Klik her

Foam roller med glat overflade er en helt neutral foam roller. Her får du den klassik foam roller. Der er ikke stor forskel mellem den glatte overflade og den nubrede overflade. De glatte foam rollers har også en del skridsikring i sig, så du får også et kvalitets produkt ved de glatte foam rollers.

Stort udvalg af glatte foam rollers - Klik her

Alt indenfor træningsudstyr og træningsmaskiner

Hos Apuls har vi specialiseret os i alt indenfor træningsudstyr og træningsmaskiner, så vi kan tilbyde vores kunder de bedste løsninger til en sundere livsstil. Udforsk vores spændende udvalg her på siden allerede i dag!