% Vores sommer udsalg er i fuld gang - Se de brandvarme besparelser! %

Planken

Planken er en isometrisk kerne styrke øvelse, der betyder at opretholde en stilling svarende til en Push-Ups til den maksimale tid. Denne øvelse træner primært mavemusklerne, hvorefter de sekundære muskler er skuldrene, nakken, balderne og de 4 store muskler på forsiden af låret (quadriceps).

Guide til planken: 

  1.  Lig dig med ansigtet ned mod jorden
  2.  Lig dig på dine underarme - med kropsvægten på underarmene, albuerne og tæerne.
  3. Oprethold stillingen til den maksimale tid 

Fakta om Planken: Planken er almindeligvis praktiseret i pilates og yoga, og ved disse træning til boksning og andre sportsgrene.

Gode råd til Planken: Der findes mange variationer til denne øvelse som sideplanken og den omvendte plank. Den mest almindelige planke er underarmsplanken, der holdes i en push-up-lignende stilling, med kroppens vægt på underarme, albuer og tæer. 

Den "Extended Plank" tilføjer væsentlige vanskeligheder med standard plank øvelsen. For at udføre den udvidede planke skal en person være i push-up positionen og have arme / hænder så langt frem som muligt.

Denne øvelse er både en Mave, Skuldre, Nakke, Ben og Baldeøvelse.