Reverse Cable Curls

Reverse Cable Curls er en øvelse der træner ekstensorerne i underarmene, håndledene og fingrene. Den træner også brachioradialis (en muskel som forbinder underarm og overarm) og brachialis (en muskel imellem biceps og triceps) samt i mindre grad biceps.

Guide til Reverse Cable Curls:

  1. Stå med front mod maskinen med dine fødder i skulder/hoftebredde
  2. Tag fat om stangen med et overhåndsgreb, med dine strakte arme.
  3. Træk vejret ind og løft stangen.
  4. Pust ud mens du fuldfører øvelsen 
  5. Gentag øvelsen f.eks. 15x3 

Fakta om Reverse Cable Curls: Når bøjemusklerne eller flexorerne træder i funktion, fremkalder de bøjebevægelsen flexion, medens strækkemusklerne eller extensorerne fremkalder strækkebevægelsen extension. Dette er en virkelig god øvelse til at styrke håndledene. Hvis det er faktum at flexorerne i håndleddet er stærkere end extensorerne, forårsager ofte ubalance og svage håndled.

Derfor er denne øvelse blevet af del af mange boksers træning. Mange styrkeløftere bruger den til at forhindre, at deres håndled ryster når de anvender tunge løft i bænkpres. 

Gode råd: Denne øvelse kan også udføres stående med en vægtstang.

Reverse Cable Curls er både en Underarm og Bicepsøvelse.