Når du handler hos os ingår du en handel med:
Apuls ApS
Betaling
På Apuls.dk kan du betale på flere forskellige måder.
Bemærk at du ved betaling via bakoverførsel ikke er dækket af indsigelsesordningen.
Mister du din kvittering, kan du altid kontakte os, så vi kan sende dig en ny. Har du spørgsmål vedrørende faktura eller betaling m.m. kan du altid kontakte os pr. e-mail eller telefon.
Betales der med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem, hvilket vi benytter. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af PIN-koden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Apuls ApS eller andre har mulighed for at læse disse data.
Selve betalingen vil blive hævet, når vi afsender dine varer. Vi tager ikke kortgebyr.
Hvis du ønsker at vide mere om betaling kan du læse mere her.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter trækkes den rente- og gebyrfrie månedsydelse på den samme dato i hver måned.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit eller læs mere om finansiering her.
Der er også mulighed for finansiering via Sparxpress, hvis du fortryder købet, bortfalder aftalen med Sparxpress også.
Alle priser vi opgiver hos os, er inklusiv moms
Denne butik modtager udelukkende ordrer fra Danmark. Hvis du ønsker at bestille en vare til et andet land, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på info@apuls.dk.
Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os, på mail eller telefon.
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
Prisfejl & leveringstid
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. Den oplyste leveringstid er dog ikke nogen garanti. Antallet af dage vises i hverdage.
EAN
Vi modtager betaling med EAN numre.
For at betale med EAN, tilføjer du blot varerne til kurven og vælger EAN som betalingsmetode, når du færdiggører bestillingen.
På ordrer, der er under 1.000,- tilføjes et administrationsgebyr på 79,- ekskl. moms. Dette gælder kun ordrer med EAN som betalingsmetode.
Levering og fragt
Vi leverer med GLS til pakkeshop til 39 kr. og hjemmelevering 59 kr. Der er også mulighed for gratis afhentning i Tørring.
Leveringstiden kan variere alt efter, om det er på lager, og hvilket lager vi skal sende fra. Den forventede leveringstid oplyses i forbindelse med produktet og ved en længere leveringstid vil dette også blive oplyst i indkøbskurven. Visse produkter oplyses som "På lager", selvom varen befinder sig på vores lager i udlandet. Dette gøres udelukkende i situationer, hvor vi vurderer at varen kan ankomme hos dig indenfor rimelig tid, i forhold til vores normale leveringstid. Du vil automatisk modtage en mail når pakken bliver afsendt. Vores normale leveringstid er 1-3 hverdage.
Apuls ApS er ikke erstatningspligtig hvis der ved bestilling er angivet en forkert adresse og dette medfører bortkomst eller anden beskadigelse af forsendelsen.
Det er kundens ansvar at oplysningerne om leveringsadresse og navn er korrekt. Hvis disse oplysninger ikke er korrekt og pakken bortkommer under forsendelsen, dækker kunden varerne, da det er denne der har leveret forkerte oplysning.
Kommer en pakke retur pga. forkert leveringsadresse eller anden forkert handling fra kundens side, pålægges de reelle returomkostninger samt forsendelsesomkostninger, ved genlevering.
Vi modtager for øjeblikket kun bestilling med leveringsadresse i Danmark. Hvis du ønsker at bestille en vare til et andet land, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på info@apuls.dk.
Udstyr der leveres med fragtmand, leveres som udgangspunkt til kantstenen.
Tilskadekommet vare
I det tilfælde at en vare kommet til skade eller mistes under transporten ved speditøren, bedes du kontakte os hurtigst muligt, og vi vil hurtigst muligt løse sagen.
Fortrydelsesret
Fortrydelsesfristen udløber 365 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen på hver enkelt vare, fra den dato du har modtaget den specifikke vare.
Fristen indebærer, at du har 365 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Hvis du anvender den udvidet fortrydelsesret, skal varen være fuldkommen ubrugt.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får refunderet fragtomkostningerne , hvis du fortryder en del af dit køb. Du kan sende en mail til info@apuls.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, skal du returnere varen til os, indenfor 14 dage. Overholder du dog ikke fortrydelsesfristerene skal du selv sørge for at afhente varen igen eller betale for endnu forsendelse. Hvis vi skal hjælpe med en fragtlabel, vil der blive opkrævet 55,- for returneringen. Du er dog velkommen til at benytte en fragtlabel fra din egen fragtmand, men her skal du blot huske at notere dit ordre id samt påføre den stregkode du modtager fra os, udenpå papkassen.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten, uanset om du selv står for returforsendelsen eller benytter vores label.
Hvis du ønsker at returnere en vare, der vejer mere end 28kg eller har dimensioner, der overskrider grænserne hos GLS, er det nødvendigt at vi kan afhente den på en palle, i samme størrelse, som varen blev leveret på. Hvis varen oprindeligt ikke blev leveret på en palle, kan du forhøre dig i vores kundeservice, om præcis hvilken størrelse palle der skal bruges. Denne palle kan vi ikke efterlevere og fragtmanden kan ikke medbringe en. De fleste fragtmænd vil tage pallen, som de leverer varen på, men vi anbefaler at du modtager beholder den, i tilfælde af at du får behov for den, til en evt. reklamation. Dette gælder også ved returnering af en brugt vare.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Træningsmaskiner.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1.000,-.
Når du skal sende noget retur til os, bedes du udfylde følgende, før at vi kan godkende og oprette din returnering:
- Ordrenummer*
- Dato for køb*
- Er du privatperson eller erhverv*
- Produktnavn / varen returneringen omhandler*
- Årsag for returnering*
- Og om du ønsker ombytning eller penge retur*
Du skriver blot ind til os på info@apuls.dk og udfylder ovenstående, så sørger vi for at oprette din returnering i vores system. Uanset om du ønsker ombytning af en vare eller returnering og pengene tilbage, så kan vi altid hjælpe dig med, at oprette en label til dig, som så bliver sendt til din mailadresse. Du skal efterfølgende blot printe den ud og sætte på din pakke.
*Bemærk at felterne markeret med * bedes udfyldes før, at vi kan oprette din returnering.
Hvis der er påmonteret et serienummer på varen (uanset type), ser vi meget gerne at du ikke fjerner serienummeret. Hvis serienummeret afmonteres, vil det være sværere for os at håndtere din sag. Tak for hjælpen.
Hvis en pakke kommer retur til os, grundet forgæves levering eller ikke afhentet i pakkeshoppen, og skyldes dette en fortrydelse, vil vi fratrække de reelle returomkostninger i tilbagebetalingen. Ønsker du ikke at fortryde, men pakken sendt igen, skal du betale en ny fragt for at få varen sendt. Den reelle returomkostning på små pakker er typisk omkring 55,-.
Retur forsendelse
Ønsker du at returnere din ordre, bedes du skrive til info@apuls.dk og udfylde nedenstående før vi kan oprette din returnering:
- Ordrenummer*
- Dato for køb*
- Er du privatperson eller erhverv*
- Produktnavn / varen returneringen omhandler*
- Årsag for returnering*
- Og om du ønsker ombytning eller penge retur*
Det er også muligt, at du selv indsender pakken til os, men Apuls ApS er derved ikke ansvarlig, hvis pakken mistes eller ikke kan findes på lokationen. Vi anbefaler derfor, at du udelukkende benytter den fragtlabel, som vi tilsender. Ønsker du dog selv, at bruge egen label, skal varen sendes til følgende adresse:
Apuls ApS
Anker Andersens Vej 8
7160, Tørring
Danmark
ATT: Returafdeling
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Da vi oplever at størstedelen af vores kunder ønsker at købe en anden vare i stedet, opretter vi indledningsvist et gavekort på beløbet. Du har mulighed for i stedet at få beløbet refunderet som beskrevet herunder. For at få dem udbetalt, skal du blot besvare den email hvor du modtager gavekort koden.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet medmindre vi har aftalt andet. Det er derfor som udgangspunkt ikke muligt at refundere til en bankkonto, hvis købet er gennemført med et betalingskort - vi er her nødsaget til at refundere beløbet, til det betalingskort, der har gennemført købet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Apuls ApS
Anker Andersens Vej 8
7160, Tørring
Danmark
ATT: Returafdeling
Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Bemærk at dette kun er muligt, mod forudgående aftale.
Forlænget fortrydelsesret
Hos Apuls.dk har vi indført 356 dages fortrydelsesret. Dvs. at du kan fortryde din vare i 365 dage efter du har modtaget den. Ved de første 365 dage gælder ovenstående regler. Fortryder du efter de lovfæstede 14 dage, gælder nedenstående betingelser:
- Produkt skal være i samme stand som da du modtog det. Dvs. at produktet ikke må være taget i brug.
- Produktets emballage skal være intakt.
- Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Fortrydelsesret i erhvervskøb
Der ingen fortrydelsesret ved erhvervskøb.
Skader på omgivelser
Apuls ApS er ikke ansvarlig overfor skader der opstår på en vares omgivelser, med mindre det følger af ufravigelig dansk lovgivning. Dette gælder eksempelvis ridser i gulv fra fødderne på en træningsmaskine, gulv eller træningsmåtte der smitter af, håndvægte der tabes og alle andre skader på varernes omgivelser. Det er alene op til køberen at vurdere og kontrollere, om varen skader omgivelserne. Hvis du er i tvivl om hvorvidt en vare kan skade omgivelserne, er du meget velkommen til at kontakte os, for at høre vores erfaringer.
Samling af træningsmaskiner
Det er muligt at tilkøbe samling af træningsmaskiner og her vil der blive givet individuelle tilbud, alt efter typen og omstændighederne.
I forbindelse med en samling, skal følgende forhold overholdes af køber:
Hvis disse forhold ikke overholdes af køber, vil det medføre et gebyr for kørsel, på 3.000,-.
Fortrydelsesret ved samling af træningsmaskiner:
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fristen løber fra den dag, aftalen blev indgået. Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret.
I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret. Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.
Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på,at vi vil opkræve en rimelig betaling, for det arbejde, der allerede er leveret.(Timeløn og tabt kørsel kunne med fordel angives her)
Du skal inden 14 dage fra aftalens indgåelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@apuls.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende den til os. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst på denne side.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af ikke-finansielle ydelser, der enten ikke sker mod betaling eller er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes.
Reklamationsret samling af træningsmaskiner
Købelovens regler gælder for varekøb men ikke tjenesteydelser. Du har dog stadig ret til at reklamere, hvis der er fejl eller mangler ved ydelsen. Du skal reklamere indenfor rimelig tid og helst hurtigst muligt, da tiden kan være afgørende for vores mulighed for at afhjælpe.
Er du ikke tilfreds med ydelsen, kan du kontakte os på info@apuls.dk.
Reklamation
Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som privatkunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået indenfor 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Derudover forudsættes det også at du vedligeholder udstyret korrekt - eksempelvis skal løbebånd have smurt løbefladen med det korrekte silikone, maskiner aftørres efter brug da de ikke er rustfri, m.v.
Et eksempel på fejlagtigt brug, kan være træningsudstyr eller træningsmaskiner, der placeres udendørs, i en garage, carport, udestue eller lignende, hvor der er fugtigt, høj luftfugtighed eller temperatur der ligger udenfor normal stuetemperatur. I det tilfælde, vil reklamationsretten bortfalde.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Varer som er skadet under kørsel og som er afsendt med Danske Fragtmænd, bedes der reklameres over, inden der er gået 7 dage. Jo før du indsender klagen til os, jo hurtigere kan vi løse sagen. Derfor anbefaler vi altid, at du som kunde, grundigt tjekker din vare igennem, når den ankommer for at se om der skulle være eventuelle skader på selve emballagen. Er der skader på emballagen, bedes du indenfor 7 dage, indsende dokumentation for dette.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Ved reklamation bedes du udfylde- og indsende følgende:
Send en mail til os på info@apuls.dk og oplys følgende:
- Ordrenummer*
- Dato for køb*
- Er du privatperson eller erhverv*
- Produktnavn / varen reklamationen omhandler*
- Grund beskrivelse af fejlen*
- Vedhæft video og billeder af selve fejlen*
- Billede af serienummer på produktet*
*Bemærk at felterne markeret med * bedes udfyldes før, at vi kan oprette din reklamation.
Så snart vi har modtaget din mail, vil vi tage hånd om din henvendelse og vende tilbage til dig hurtigst muligt.
Hvis det ender med, at vi skal have den defekte vare retur og der er tale om en større vare, kan du læse mere om her, hvordan den skal pakkes og gøres klar, så den kan blive afhentet.
Behandlingstiden kan vi ikke sige noget om, da vi tager udgangspunkt i den pågældende reklamationssags omfang. Du vil dog altid blive opdateret løbende om nyt i din reklamationssag.
Hvis det vurderes at fejlen ligger hos forbrugeren, står denne selv for reperationsomkostninger samt tilbagelevering af varen.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
I tilfælde af erhvervskøb, hvor varen bruges i en virksomhed eller til anden kommerciel- eller foreningsmæssig sammenhæng, er reklamationsretten 7 dage. Varen skal undersøges straks ved modtagelsen, og når du opdager manglen ved varen, skal du reklamere straks.
Varen sendes til:
Apuls ApS
Anker Andersens Vej 8
7160 Tørring
Danmark
Emballage og palle i forbindelse med retur & reklamation
Vi anbefaler kraftigt at du gemmer den originale emballage til specielt træningsmaskiner eller andet større udstyr, da det ellers kan blive vanskeligt at returnere varen enten ved fortrydelse eller i forbindelse med en reklamation. Det er dit ansvar som kunde, at være i stand til at sende varen retur til os og det kan være vanskeligt at skaffe så store papkasser til forsendelse, hvis det bliver nødvendigt. Vi har ikke mulighed for at udsende ny emballage til forsendelsen og det er derfor noget du selv skal arrangere - vores kraftigt anbefaling er derfor at gemme emballagen.
I tilfældet af en reklamation, er det muligt at indlevere varen til reparation på vores adresse i 7160 Tørring, uden emballage, men dette er ikke en mulighed ved almindelig retur.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
- Navn
- Adresse
- Tlf.nr.
- Mailadresse
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Apuls ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på Apuls.dk er Ebbe Maretty Sønderup.
Som registreret hos Apuls.dk, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: Info@apuls.dk.
Klageadgang:
Hvis der måtte være et problem af en art, er vi sikre på at vi vil kunne løse alle problemer, hvis du blot kontakter vores kundeservice på info@apuls.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, er det muligt at indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via www.nævneneshus.dk. EU-kommissionens online klageportal kan også anvendes og denne kanal, vil være velegnet hvis du befinder dig i et andet EU-land end Danmark. En klage kan indsendes her. Ved indsendelse af klage hertil, skal du angive vores kundeservice email som er følgende: info@apuls.dk. Vi håber dog at du vil kontakte vores kundeservice inden nogle af disse klageportaler benyttes, da vi derved kan give dig den bedste hjælp.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Pricerunner købsgaranti
Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster intet og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner.
Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for en time efter dit køb gennemføre din registrering. Det koster ingenting og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Få PriceRunner Købsgaranti i dag
PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, ødelagt vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig som forbruger.
Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker Købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. Købsgarantien dækker ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.
Besøg PriceRunner for at se de endelige betingelser samt en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien.
Vi er en af de udvalgte butikker, som er omfattet af PriceRunners Købsgaranti. På PriceRunner er de butikker, der er omfattet af garantien, markeret med Købsgaranti-symbolet i forbindelse med deres navn. Formålet med Købsgarantien er, at kunder skal kunne føle sig trygge, når de handler på nettet.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Apuls ApS
Anker Andersens Vej 8
7160, Tørring
Danmark
info@apuls.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: ________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)