Bestil julegaverne indtil 21. december

Salgs- og leveringsbetingelser

Handel indgås med:
Apuls I/S
Erhvervsparken 4D
7160 Tørring
Telefon: 6062 7100
E-mail: Info@Apuls.dk
CVR: 33813201

Betaling 
På Apuls.dk kan du betale på flere forskellige måder. Vi tager Visa Dankort, Visa Elektron, Mastercard, Maestro m.f. Derudover kan du betale med bankoverførsel og hvis du er en institution, kan du betale med EAN.

Bemærk du ved betaling via bakoverførsel ikke er dækket af indsigelsesordningen. 

Mister du din kvittering, kan du altid kontakte os, så vi kan sende dig en ny. Har du spørgsmål vedrørende faktura eller betaling m.m. kan du altid kontakte os pr. e-mail eller telefon.

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem, hvilket vi benytter. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af PIN-koden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Apuls I/S eller andre har mulighed for at læse disse data.

ViaBill: 
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter trækkes den rente- og gebyrfrie månedsydelse den 20. i hver måned. 
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. 
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. 
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.  
Læs mere her: www.viabill.com/kredit   

Alle priser vi opgiver hos os, er inklusiv moms. 

Denne butik modtager udelukkende ordrer fra Danmark. Hvis du ønsker at bestille en vare til et andet land, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på info@apuls.dk.
Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os, på mail eller telefon. 

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Levering og fragt
Vores pakker bliver leveret af Post Danmark, GLS eller en selvstændig fragtmand. Vi giver gratis fragt til en GLS pakkeshop, på alle ordrer, som er over 399,- inkl. moms. Derudover gives der gratis fragt med omdeling, over 2.000,-. Ved beløb herunder koster fragt til en pakkeshop 39,- og fragt med omdeling 59,-.

Leveringstiden kan variere alt efter, om det er på lager, og hvilket lager vi skal sende fra. Den forventede leveringstid oplyses i forbindelse med produktet og ved en længere leveringstid vil dette også blive oplyst i indkøbskurven. Visse produkter oplyses som "På lager", selvom varen befinder sig på vores lager i udlandet. Dette gøres udelukkende i situationer hvor vi vurderer at varen kan ankomme hos dig indenfor rimelig tid, i forhold til vores normale leveringstid.
Du vil automatisk modtage en mail når pakken bliver afsendt.
Apuls I/S er ikke erstatningspligtig hvis der ved bestilling er angivet en forkert adresse og dette medfører bortkomst eller anden beskadigelse af forsendelsen.
Det er kundens ansvar at oplysningerne om leveringsadresse og navn er korrekt. Hvis disse oplysninger ikke er korrekt og pakken bortkommer under forsendelsen, dækker kunden varerne, da det er denne der har leveret forkerte oplysning.
Kommer en pakke retur pga. forkert leveringsadresse eller anden forkert handling fra kundens side, pålægges et administrationsgebyr på 50kr samt forsendelsesomkostninger, ved genlevering. 
Vi modtager for øjeblikket kun bestiller med leveringsadresse i Danmark. Hvis du ønsker at bestille en vare til et andet land, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på info@apuls.dk.

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
 
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til Info@Apuls.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet 
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Returnering 
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
Vi tilbyder gratis returfragt ved en fortrydelse, overholder du dog ikke fortrydelsesfristerene skal du selv sørger for at afhente varen igen eller betale for en forsendelse. 

Vi anbefaler at du benytter vores returneringsblanket. Den finder du i bunden af vores webshop. Når du har udfyldt denne, vil du få tilsendt en fragtseddel på din mail, som du kan benytte til returneringen.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet 
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Varen sendes til:
Apuls I/S
Erhvervsparken 4D
7160 Tørring

Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Bemærk at dette kun er muligt, mod forudgående aftale.

Forlænget fortrydelsesret
Hos Apuls.dk har vi indført 356 dages fortrydelsesret. Dvs. at du kan ombytte eller fortryde din vare i 365 dage efter du har modtaget den. Ved de første 14 dage gælder ovenstående regler. Fortryder du efter de lovfæstede 14 dage, gælder nedenstående betingelser: 
Produkt skal være i samme stand som da du modtog det. 
Produktet emballage skal være intakt. 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.  

Fortrydelsesret i erhvervskøb
Der ingen fortrydelsesret ved erhvervskøb. 

Samling af træningsmaskiner
Det er naturligvis muligt at tilkøbe samling af træningsmaskiner og her vil der blive givet individuelle tilbud, alt efter typen og omstændighederne.
I forbindelse med en samling, skal følgende forhold overholdes af køber:
- Når medarbejderen fra Apuls I/S møder op til aftalt tid, skal træningsmaskinen stå i det rum, hvor den skal samles
- Medarbejderen fra Apuls I/S skal have adgang til træningsmaskinen, til aftalt tid
- Køber er ansvarlig for at medarbejderen fra Apuls I/S ikke må løfte mere end anbefalet, jf. arbejdstilsynets AT-vejledning D.3.1, "Løft, træk og skub".
- Kasserne til træningsmaskinen må gerne have været åbnet, men delene skal stadig befinde sig i de rigtige kasser. Hvis en maskine eksempelvis ankommer i 5 pakker, må delene fra disse pakker ikke være blandet sammen. Hvis det har været nødvendigt at åbne kasserne, for at bære træningsmaskinen op, er det derfor strengt nødvendigt at stumperne placeres korrekt sammen efterfølgende.
- Samlingen skal ske under normale forhold. Eksempler ikke normale forhold er eksempelvis fryserum, kraftig lugt samt farlige og sundhedsskadelige omgivelser
Hvis disse forhold ikke overholdes af køber, vil det medføre et gebyr for kørsel, på 3.000,-. 

Fortrydelsesret ved samling af træningsmaskiner: 
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 
Fristen løber fra den dag, aftalen blev indgået. Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret.  

I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret. Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.

Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på,at vi vil opkræve en rimelig betaling, for det arbejde, der allerede er leveret.(Timeløn og tabt kørsel kunne med fordel angives her)

Du skal inden 14 dage fra aftalens indgåelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved (indsæt mail, tlf. nummer osv.) I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende den til os. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i dette dokument/her (indsæt link til standardfortrydelsesformular)

Reklamation
Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået indenfor 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. De skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, vil reklamation altid være rettidig. Du har mulighed for enten at få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Ved reklamation bedes du benytte returneringsblanketten, som du finder i bunden af vores webshop. Når du har udfyldt denne, vil du få tilsendt et fragtbrev, som betaler fragten retur. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage,  Apuls I/S dækker returneringen af produktet indenfor rimelighedsgrænser, så længe produktet er reklamationsberettiget.

Hvis det vurderes at fejlen ligger hos forbrugeren, står denne selv for reperationsomkostninger  samt tilbagelevering af varen.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.  

Tilbuddet om gratis returnering, gælder ikke ved gentagende test af lignende produkter. Eksempelvis gentagende køb af flere forskellige sko, i samme størrelse, med fast formål om at returnere det ene par. I disse tilfælde, vil der blive opkrævet 40,- for returneringen.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos Apuls I/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
 
Den dataansvarlige på Apuls.dk er Ebbe Maretty Sønderup.

Som registreret hos Apuls.dk, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: Info@apuls.dk.  
 
Klageadgang:
Hvis der måtte være et problem af en art, er vi sikre på at vi vil kunne løse alle problemer, hvis du blot kontakter vores kundeservice. Hvis du ønsker det, er det muligt at indgive en klage til konkurrence- og forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via www.forbrug.dk. EU-kommissionens online klageportal kan også anvendes og denne kanal, vil være velegnet hvis du befinder dig i et andet EU-land end Danmark. En klage kan indsendes her. Ved indsendelse af klage hertil, skal du angive vores kundeservice email som er følgende: info@apuls.dk. Vi håber dog at du vil kontakte vores kundeservice inden nogle af disse klageportaler benyttes, da vi derved kan give dig den bedste hjælp.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   
 

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Apuls.dk
Erhvervsparken 4D
7160 Tørring
Telefon: 6062 7100
E-mail: Info@Apuls.dk
CVR: 33813201

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)