Bestil julegaverne indtil 21. december

Salgs- og leveringsbetingelser

Handel indgåes med:
Apuls I/S
Torvegade 10
7160 Tørring
Telefon: 6062 7100
E-mail: Info@Apuls.dk
CVR: 33813201

Forlænget returret
Hos Apuls.dk har vi indført 100 dages returret. Dvs. at du kan ombytte eller returnere din vare i 100 dage efter du har modtaget den. I denne forbindelse gælder de normale krav til produktet, om at det skal være som du modtog det. Produktets emballage skal også være intakt.

Bestilling
Når du bestiller ved Apuls.dk skal der gøres opmærksomhed på, at aftalen ikke træder i kraft før den automatiske e-mail er modtaget fra os. Sker der pludselige ændringer, som eksempelvis prisstigninger eller hvis vi bliver informeret om nedsat kvalitet på en vare, forbeholder vi os retten til at ophæve handlen.
Som udgangspunkt vil vi kontakte dig pr. mail, men under særlige omstændigheder pr. telefon. Det er derfor vigtigt at opgive den korrekte emailadresse og telefonnummer. Vi gør opmærksom på, at nogle email-systemer vil registrere vores emails som spam og du bedes derfor holde øje med mappen for uønsket post.

Alle priser vi opgiver hos os, er inklusiv moms. 

Denne butik modtager udelukkende ordrer fra Danmark. Hvis du ønsker at bestille en vare til et andet land, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på info@apuls.dk.

Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os, på mail eller telefon. 

Betaling
På Apuls.dk kan du betale på flere forskellige måder. Vi tager Visa Dankort, Visa Elektron og Mastercard m.f.. Derudover kan du betale med bankoverførsel og hvis du er en institution, kan du betale med EAN.

Mister du din kvittering, kan du altid kontakte os, så vi kan sende dig en ny.
Har du spørgsmål vedrørende faktura eller betaling m.m. kan du altid kontakte os pr. e-mail eller telefon.

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem, hvilket vi benytter. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af PIN-koden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Apuls I/S eller andre har mulighed for at læse disse data.
Vi tager forbehold for eventuelle prisfejl eller udsolgte varer, hvor vi om muligt vil finde en erstatning til dig. Er du ikke tilfreds med prisfejlen eller den erstatning vi har fundet, vil vi desværre være nødsaget til at ophæve handlen.

Reservationer
Når man betaler med VISA Electron og MasterCard Direct, er det VIGTIGT at være opmærksom på, at din bank reserverer pengene til os. Hvis ordren bliver ekspederet inden for 7 dage, vil de reserverede penge blive hævet. Hvis ordren derimod ikke bliver ekspederet inden for de 7 dage, vil PBS automatisk lave en ny reservation på din konto, uden at den gamle reservation bliver slettet. Altså vil der ligge 2 reservationer på din konto, kun den ene vil dog blive trukket, og efter ca. 30 dage vil den anden reservation blive slettet.
Bemærk, at det ikke er Apuls I/S der laver den ekstra reservation, og at den kun ligger i din bank. Vi kan derfor ikke slette reservationen, da vi ikke har adgang til den. 

Levering
Vores pakker bliver leveret af Post Danmark, GLS eller en selvstændig fragtmand. Vi giver gratis fragt til en GLS pakkeshop, på alle ordrer, som er over 399,- inkl. moms. Derudover gives der gratis fragt med omdeling, over 2.000,-.

Leveringstiden kan variere alt efter, om det er på lager, og hvilket lager vi skal sende fra. Den forventede leveringstid oplyses i forbindelse med produktet og ved en længere leveringstid vil dette også blive oplyst i indkøbskurven. Visse produkter oplyses som "På lager", selvom varen befinder sig på vores lager i udlandet. Dette gøres udelukkende i situationer hvor vi vurderer at varen kan ankomme hos dig indenfor rimelig tid, i forhold til vores normale leveringstid.
Du vil automatisk modtage en mail når pakken bliver afsendt.
Apuls I/S er ikke erstatningspligtig hvis der ved bestilling er angivet en forkert adresse og dette medfører bortkomst eller anden beskadigelse af forsendelsen.
Det er kundens ansvar at oplysningerne om leveringsadresse og navn er korrekt. Hvis disse oplysninger ikke er korrekt og pakken bortkommer under forsendelsen, dækker kunden varerne, da det er denne der har leveret forkerte oplysning.
Kommer en pakke retur pga. forkert leveringsadresse eller anden forkert handling fra kundens side, pålægges et administrationsgebyr på 50kr samt forsendelsesomkostninger, ved genlevering.

Vi modtager for øjeblikket kun bestiller med leveringsadresse i DanmarkHvis du ønsker at bestille en vare til et andet land, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på info@apuls.dk.

Fortrydelsesret
Som privatperson har du altid 100 dages fortrydelsesret når du handler på Apuls.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare. Fortrydelselsesretten kan kun udnyttes hvis varen tilbageleveres i præcis samme stand og mængde. Kort sagt skal produktet være salgsbart på samme niveau som da det blev afsendt fra Apuls I/S. Dette gælder også emballagen, som er en del af produktet. Fortrydelsesrettel bortfalder altså hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer salgsværdien.
Hos Apuls I/S tilbyder vi gratis retur, men sendes en vare retur uden at være berettiget til fortrydelsesret, skal kunden selv sørge for afhentning af varen igen. Benyt venligst returneringsblanketten, som du finder i bunden af vores webshop. Når du har udfyldt denne, vil du få tilsendt en fragtseddel på din mail, som du kan benytte til returneringen.
Ved ombytning sendes den nye vare retur uden omdeling samt udelukkende til privat adresse - erhvervs adresse kan ikke anvendes her.
Apuls I/S modtager ingen vare sendt pr. efterkrav.

Disse 100 dages fortrydelsesret gælder naturligvis ikke virksomheder, som ifølge købeloven ikke har fortrydelsesret.

Hvis det vurderes at køber har skadet varen, står denne selv for reperationsomkostninger samt tilbagelevering af varen.

Som en del af det nye EU direktiv giver vi naturligvis også mulighed for at returnere en vare, som allerede er taget i brug. Du opretter blot returneringen, som en almindelig retur og skriver at den er taget i brug. Derefter vil varen blive undersøgt, når den ankommer hos os og der vil blive vurderet et beløb, der kan tilbagebetales for varen. 

Hvis der måtte være et problem af en art, er vi sikre på at vi vil kunne løse alle problemer, hvis du blot kontakter vores kundeservice. Hvis du ønsker det, er det muligt at indgive en klage til konkurrence- og forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. EU-kommissionens online klageportal kan også anvendes og denne kanal, vil være velegnet hvis du befinder dig i et andet EU-land end Danmark. En klage kan indsendes her. Ved indsendelse af klage hertil, skal du angive vores kundeservice email som er følgende: info@apuls.dk. Vi håber dog at du vil kontakte vores kundeservice inden nogle af disse klageportaler benyttes, da vi derved kan give dig den bedste hjælp.

Samling af træningsmaskiner
Det er naturligvis muligt at tilkøbe samling af træningsmaskiner og her vil der blive givet individuelle tilbud, alt efter typen og omstændighederne.

I forbindelse med en samling, skal følgende forhold overholdes af køber:
- Når medarbejderen fra Apuls I/S møder op til aftalt tid, skal træningsmaskinen stå i det rum, hvor den skal samles
- Medarbejderen fra Apuls I/S skal have adgang til træningsmaskinen, til aftalt tid
- Køber er ansvarlig for at medarbejderen fra Apuls I/S ikke må løfte mere end anbefalet, jf. arbejdstilsynets AT-vejledning D.3.1, "Løft, træk og skub".
- Kasserne til træningsmaskinen må gerne have været åbnet, men delene skal stadig befinde sig i de rigtige kasser. Hvis en maskine eksempelvis ankommer i 5 pakker, må delene fra disse pakker ikke være blandet sammen. Hvis det har været nødvendigt at åbne kasserne, for at bære træningsmaskinen op, er det derfor strengt nødvendigt at stumperne placeres korrekt sammen efterfølgende.
- Samlingen skal ske under normale forhold. Eksempler ikke normale forhold er eksempelvis fryserum, kraftig lugt samt farlige og sundhedsskadelige omgivelser

Hvis disse forhold ikke overholdes af køber, vil det medføre et gebyr for kørsel, på 3.000,-.

Reklamation
Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået indenfor 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. De skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Du har mulighed for enten at få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Ved reklamation bedes du benytte returneringsblanketten, som du finder i bunden af vores webshop. Når du har udfyldt denne, vil du få tilsendt et fragtbrev, som betaler fragten retur. Apuls I/S dækker returneringen af produktet, så længe produktet er reklamationsberettiget.
Hvis det vurderes at fejlen ligger hos forbrugeren, står denne selv for reperationsomkostninger samt tilbagelevering af varen.
Apuls I/S modtager ingen vare sendt pr. efterkrav.

Tilbuddet om gratis returnering, gælder ikke ved gentagende test af lignende produkter. Eksempelvis gentagende køb af flere forskellige sko, i samme størrelse, med fast formål om at returnere det ene par. I disse tilfælde, vil der blive opkrævet 40,- for returneringen.

Hvis produktet benyttes udendørs eller hvad der må vurderes som udendørs (lade med utæt tag og lignende), frafalder al reklamationsret, returret og garanti.

Beskadigelse under transport
Hvis du modtager en pakke der har synlige tegn på skader fra transporten, er det vigtigt at du modtager pakken med forbehold, eller alternativt åbner pakken foran fragtmanden og får denne til at dokumentere fejlen. Hvis der så er tegn på fejl eller skader, skal der laves en erstatningssag med det pågældende fragtfirma. Fragtfirmaet kan hjælpe dig med at lave erstatningssagen. Det er samtidig vigtig at straks gør opmærksom på det, og at du ikke kvitterer for pakken.

Det er også muligt at nægte modtagelse på en beskadiget pakke. Den vil så komme tilbage til os til kreditering.
Er skaden ikke synlig ved modtagelse kan du stadig lave en erstatningssag. Dog skal du sørge for at tage kontakt til fragtfirmaet hurtigst muligt, da de efter nogle dage ikke længere vil erstatte en beskadiget vare. F.eks. er denne periode, hos Post Danmark, 7 dage. I alle tilfælde er det klart en fordel at starte erstatningssagen øjeblikkeligt skaden opdages. Kontakt os hvis du har yderligere spørgsmål.