Bestil trygt dine julegaver nu - Vi bytter alle køb i 365 dage

Balancepude

En balancepude har masser af anvendelsesmuligheder og er oplagt redskab til at styrke kroppens små muskler, som koordinerer vores led. Balancetræning er en essentiel og betydningsfuld træningsform, som har stor indvirkning på at styrke særligt de små muskler i ryggen... Læs mere


Træn din koordination og balance med en balancepude

Puden er specialdesignet med hhv. en nubret side og en glat side. Modellerne er slidstærke og lavet af kraftig gummi med luft i midten.

Dette design giver dig koordinationsudfordringer, når du står på puden og skal finde dit balancepunkt.

Det er langt fra kun stående positioner, du kan bruge den funktionelle pude i forbindelse med. Du kan bruge den, når du sidder ned, eller når du ligger på gulv. Der er minimal skadesrisiko som følge af den skånsomme træning af din balance og koordination. Puden kan derfor anvendes af både barn, ung og voksen.

Når du vælger en kvalitetsudgave fra en af de førende brands på markedet, kan puden holde til en brugervægt på op til 150kg.

Herunder kan du se en række fordele ved at træne med balancepude:

  • Styrkelse af kroppens små muskler
  • Mulighed for træning af mavemuskler mens du sidder ned
  • Øget blodcirkulation for de punkter der er i berøring med puden
  • Alsidige træningsmuligheder- og formål
  • Kan anvendes af alle personer

Har du en arbejdsform karakteriseret af meget stillesiddende arbejde, kan du med fordel bruge puden som redskab til at skåne din ryg med afvekslende og aktive siddestillinger. Dette kan afhjælpe rygproblemer på længere sigt.

Af samme årsag bliver balanceredskabet også betegnet som ’siddepude’.

Balancepude øvelser til alle fitnessudøvere

Om du er til stående, siddende eller liggende positioner, finder du effektive balanceøvelser, som kan træne forskellige dele af kroppen. Du kan bruge redskabet i forbindelse med at udføre en række grundøvelser og derved få ekstra udbytte af din træning.

Herunder får du inspiration til at bruge din pude til træning af forskellige muskelgrupper.

Øvelse 1: stående position

Stå med lidt afstand imellem dine fødder. Hav let bøjede knæ og find balancepunktet. Sørg for under hele øvelsen at holde din ryg rank.

Begynd at bøje ekstra i hhv. hofte og knæ og lav en stille og kontrolleret squat bevægelse. Målet er, at du kan forme en 90 graders vinkel ved at bøje i knæene, og hvor dine lår er parallelt med underlaget.

Start med at gå så langt ned du kan. Gentag øvelsen 5 gange.

Hvis du mister balancen undervejs, skal du holde en lille pause og begynde forfra med at finde dit balancepunkt på puden.

Øvelse 2: siddende position

Du kan med fordel tage din pude med dig på job eller anvende den i siddende position i hjemmet. Med puden kan du træne dine mavemuskler, mens du sidder ned.

Sørg for at have en pude som passer til størrelsen på din bagdel, så den yder den bedst mulige støtte og funktion.

Sid i rank stilling og bibehold en ret ryg, når du udfører denne øvelse. Løft det ene ben stille op og stræk det ud, hvis du kan. Sørg for at holde balancen under hele bevægelsen. Skift derefter ben.

Des bedre din balance bliver, des mere luft kan du pumpe i puden. Når der er meget luft i puden, vil du få sværere ved at skabe balance, da pudens øverste overflade ikke er i kontakt med underlaget.

Øvelse 3: diagonale løft på alle 4

Denne øvelse skal udføres på hhv. knæ og hænder. Læg din pude på gulvet og placer dit ene knæ på puden. Løft den anden ben bagud og stærk det ud, så det flugter i linjen med din ryg. Sørg for at udføre øvelsen kontrolleret, så du bibeholder din balance. For at udfordre dig selv kan du løfte modsatte arm og strække denne ud. Gentag bevægelsen 5 gange.

Kom stille tilbage i startposition og skift knæ.

Priser på balancepuder der matcher ethvert budget

I forhold til balanceredskabets betydningsfulde effekter og alsidige træningsmuligheder, er det et billigt udstyr at købe. Når du vælger en kvalitetsudgave, kan du træne din balance og koordination i lang tid frem, eftersom materialet er designet af ekstra slidstærkt gummi.

Uanset dit niveau for både styrke og balance, kan du begynde at træne med balancepude.

Afhængig af hvilken model du vælger med hensyn til diametermål og afhængig af, om din pude leveres med en pumpe, kan der være individuelle forskellige på produkterne.

Når du køber balancepude hos Apuls.dk, investerer du i din krop og dens styrke på lang sigt. Du kan være sikker på at få høj kvalitet på dit produkt, som du kan træne med i lang tid frem.

For at vedligeholde din pude og øge levetiden på den, kan du efter behov skylle den med rent vand og sørge for at holde den fri for snavs og støv.

Dette vil ydermere skabe den bedste funktion af puden, når den har en ren overflade.

Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg køber balancepude?

Der er et par praktiske og funktionelle forhold, du skal købe den bedste pude til dig selv efter. Dette drejer sig om:

  • Tilbehør (med eller uden pumpe)
  • Diametermål

Pudens balanceteknik er skabt af den indvendige luft i redskabet. Når du ønsker det mest funktionelle og praktiske produkt, kan du vælge at gå efter de udgaver, som leveres med en tilhørende pumpe.

Du kan selv dosere, hvor meget luft der pumpes i puden. Des mere luft, des mere udfordrende bliver øvelserne.

Puden er oplagt at bruge som massage redskab til ryg og skuldre, og her er det en fordel at kunne dosere luftindhold i forhold til, hvor hård eller blød en massage du ønsker. En pumpe gør det nemt og fleksibelt for dig at pumpe luft i puden, så du hurtigt kan skifte mellem forskellige øvelser.

Du skal derudover købe pude i henhold til dine primære træningsformål.

Hvis det primært er siddende stillinger, du ønsker at anvende puden til, hvor du afveksler og aktiverer dine ryg- og mavemuskler, skal du købe pude, som i diameter passer til din stol og bagdel.

Det er mest komfortabelt at bruge en siddepude, når den passer til din kropsstørrelse. Du finder diameterstørrelse på både 35cm og 45cm.

Køb balancepude på tilbud og få kvalitetsudstyr til en god pris

Alle og enhver kan få glæde og gavn af at træne med en balancepude. Har du en dårlig balance, er puden et ideelt redskab til at træne op med. Her kan det i starten være en fordel at have et element at kunne støtte sig op af.

Balanceredskabet egner sig perfekt til hjemmetræning, og med det enkle og pladsbesparende design kan du tage puden med dig på job. Derudover kan du anvende puden som en del af din opvarmning til træning eller som en fast del af dit eksisterende træningsprogram.

Til fitnesscentrene finder balancepuder ofte anvendelse i forbindelse med yoga, hvor det er et uundværligt redskab for mange. Puden giver unik mulighed for at gøre en række basisøvelser mere udfordrende.

Uanset om du er privatperson, eller om du er ejer af et fitnesscenter, kan du benytte dig af muligheden for at købe balancepude på tilbud.

Hos Apuls.dk er det vores ambition at levere kvalitetsudstyr til enhver kunde. Vi giver tilbud på udstyr fra de førende mærker på markedet, så det er muligt for alle at få træningsudstyr til fitnesscenteret eller hjemmet til lavere pris.

Det kan være særlig fordelagtigt for dig, der har brug for at købe et større antal.

Kom godt i gang med din genoptræning med balancepude

Balancetræning er for alle, der ønsker en stærk krop og en stærk core. Dog er puden særlig anvendelig for dig med dårlig balance som følge af skade eller slid på enten knæ, hofte eller led. Balancetræning kan mindske dine smerter, og du kan gradvist begynde at genopbygge styrken i og omkring dine led.

Det kræver kun 15 minutters daglig træning at få styrket din core og din kropsholdning. For at opnå det mest udbytterige resultat, skal du kun træne én gang om dagen. For dig som er nybegynder, er det vigtigt, at du mærker efter på din krop, når du udfører øvelserne. Mærker du ubehag eller smerte i led under en bestemt øvelse, skal du gå videre til en ny øvelse.

Du kan bruge en balancepude til både at optræne og at genoptræne. I tilfælde af at du har påført din krop eller en muskelgruppe en forkert belastning, er puden det perfekte redskab til at komme denne belastning til livs.

Puden er designet i henhold til, at kroppen laver naturlige bevægelsesmønstre under træning og øvelser. Derfor er risikoen for belastningsskader lille. Til gengæld får du masser af positive effekter ved at have puden med dig og gøre den til en del af din dagligdag, som kommer din krop til gode i fremtiden.