Bestil julegaverne indtil 21. december

Squat Rack

Viser 1 til 30 af 31 (2 Sider)

Squat Rack

Her på siden finder du vores udvalg af squat stativer. Alle squat stativer bør være justerbare i højden, så den kan tilpasses din krop.

Enkelte Squat stativer, som eksmpelvis Adidas Strenght Cage og Pendlay Elite Squat Stativ fås også med pull up bar.

Der er naturligvis stor forskel på kvaliteten i squat stativer, så du skal vælge et der passer til dit behov. Generelt er alle stativerne i en god kvalitet, men der er stor forskel på om stativet skal kunne benyttes i et fitnesscenter eller kun i hjemmet. Herunder kan du se hvilke squat stativer vi anbefaler indenfor de to kategorier.

Squat stativ til hjemmetræning
Hvis du søger et godt squat stativ til hjemmetræning, anbefaler vi Eurosport Hack Squat Stativ, da den har store indstillingsmuligheder i både højde og bredde. Squat stativet har kraftige samlinger og kan klare en meget høj vægt. Derudover er prisen lav og du får derfor meget for pengene.

Bredden kan endda blive så smal, at den også passer til curl vægtstænger og lignende.

Professionelt squat stativ til fitness center
Hvis du søger et professionelt squat stativ, til et fitnesscenter bør du overveje enten et Smith stativ eller et Power Rack stativ. Søger du alligevel et stativ udelukkende til squat og som skal have en lav pris, anbefaler vi Adidas Strenght Cage eller Pendlay Elite Squat stativerne.

Begge disse to professionelle squat stativer, kan klare en meget høj vægt og er meget stabile. Derudover har de begge mulighed for opbevaring af vægtskiver, med den professionelle huldiameter på 50mm.

Adidas modellen er bedst egnet til styrketræning og Pendlay stativet er bedst egnet til Crossfit.

Squat øvelsen træner dine ben samt coremuskler og det er yderst vigtigt, at du udfører øvelsen korrekt. Vi vil på det stærkeste anbefale, at du starter med en lav vægt og derefter øger gradvist. Du kan opnå ekstrem effekt ved squat øvelsen, men derfor skal du også være forsigtig med at starte med en alt for høj belastning.

Squat øvelser
Der findes primært 2 former for squat: front squat og back squat.

Back squat er den mest almindelige version, hvor du har vægtstangen på nakken. Dit greb på stangen bør være en smule bredere end skuldrene og du bør have begge fødder lige under stangen. Når squat øvelsen påbegyndes, er det vigtigt at du løfter stangen lige op. Husk at trække vejret imellem squat gentagelserne, så din krop får ilt nok.

Ved front squat har du vægtstangen foran halsen. Den mest anvendte stilling kaldes krydsgreb og her er det vigtigt at du holder albuerne højt.

I begge øvelser, er det meget vigtigt at du har indstillet højden på stativet korrekt. Vægtstangen bør have en højde ud for dine skuldre.

Herunder kan du se et par videoer om de to øvelser og få kyndig vejledning til hvordan du udfører dem korrekt.

Hvis du har behov for yderligere vejledning til valg af squat stativ, er du meget velkommen til at kontakte vores eksperter.


Viser 1 til 30 af 31 (2 Sider)