Bestil indtil 21. december - Vi bytter alle køb i 365 dage

Weight gainer

Hvad er Weight Gainer? Weight Gainer er kort sagt proteinpulver med tilsatte kulhydrater. I modsætning til en normal kvalitetsproteinpulver med 80% protein, indeholder Weight Gainer typisk 25-35% protein, da 55-65% af indholdet er kulhydrater, heraf 20-25% af dem er sukker. Kulhydraterne kan komme fra diverse kilder som eksempelvis gryn eller maltodextrin. Weight Gainer består både af langsomt og hurtigt optagede kulhydrater for optimal virkning, samt ofte valleproteinpulver i topkvalitet. Denne blanding er betydeligt bedre til vægtøgning og højere kalorieindtag end normalt proteinpulver er. Der fås også Lean Gain produkter, som indeholder en større mængde kostfibre og mindre sukker for bedre næring. Weight Gainer fås i flere forskellige smagsvarianter, eksempelvis chokolade, jordbær, banan og vanilje... Læs mere

Viser 1 til 14 af 14 (1 Sider)

Ønsker du at opbygge større muskelmasse, at have en erstatning for morgenmaden hvis den er svær at få ned, eller vil du bare gerne tage på i vægt og få mere sul på kroppen? Weight Gainer er godt for mange ting, og meget mere end blot tomme kalorier til vægtøgning.

Hvorfor bruge Weight Gainer?

Weight Gainer er et godt kosttilskud til mange forskellige formål. Et af de hyppigste er selvfølgelig, hvis man har problemer med at tage på i vægt. Dette produkt kan især være en stor fordel for folk med et højt stofskifte som har brug for en større mængde kalorier i løbet af dagen. Det er dog ikke kun i normal vægtøgning at Weight Gainer er behjælpeligt. Hvis du ønsker at øge din muskelmasse, er der masser af hjælp at hente i Weight Gainer, da kroppens energilager skal fyldes op med kulhydrater, samt er kroppens muskler opbygget af proteiner som byggesten. Kombinationen af kulhydrater og proteiner i Weight Gainer er perfekt til både energi til træningen, opbygning af musklerne samt en hurtigere og bedre restitutionsfase.

Weight Gainer - perfekt efter træningen

Weight Gainer er perfekt både før og efter styrketræningen. Kombinationen af kulhydrater og proteiner er med til at fremme din præstation og forbedre samt fremskynde muskeløgningsprocessen. Med kombinationen af hurtigt- og langsomtoptagende kulhydrater får du både energi og næring som dine muskler kan arbejde med med det samme, men også energi til længere sigt, eksempelvis i restitutionsfasen efter træning. Proteiner er kroppens og musklernes byggesten, og derfor også særdeles vigtige for muskeløgning og styrke i træning. Weight Gainer er ofte anbefalet til efter træning frem for proteinpulver, netop pga den fantastiske blanding af kulhydrater og proteiner.

Er Weight Gainer usundt?

Ved korrekt brug og mængde af Weight Gainer er det ikke usundt at benytte. Det er vigtigt at være indforstået med, at Weight Gainer ikke erstatter måltider, men supplerer dem. Weight Gainer kan godt sætte gang i blodsukkerniveauet, så derfor er det anbefalet, at man spiser et godt nærende måltid umiddelbart en time efter indtagelse af Weight Gainer. På den måde får du stabiliseret blodsukkeret og undgår eventuelle trælse bivirkninger. Man bør altid følge de anbefalede doseringer og mængder, da for meget Weight Gainer kan give dårlig mave og uren hud. Hvis man er laktoseintolerant er det også en god idé at kigge efter en Weight Gainer med lavt indhold af mælkesukker.

Hvordan doserer jeg Weight Gainer?

100g Weight Gainer svarer ofte til omkring 400 kalorier. Folks kaloriebehov og kroppe er ikke ens, og derfor er der ikke et endegyldigt svar på, hvilken dosering der er mest rigtigt, da det varierer. Det er en god idé at kigge på ens overordnede daglige kalorieindtag, og afgøre det ud fra, hvor højt kalorieoverskud man vil være i, eller hvor mange kalorier det er, der kan være svære at få ned. For højt kalorieoverskud vil oftest lede til vægtøgning af fedt frem for muskelmasse. Det er altid mest effektivt at tage en shake med Weight Gainer lige før eller efter træningen, da det er her, at kroppen har allermest behov for det. Hvis man ikke træner kan det dog give god mening at tage en Weight Gainer shake om morgenen, så kroppen får noget at arbejde med efter en nat uden næringsstoffer eller aktivitet.

Det oftest foretrukket at blande Weight Gainer op med enten vand eller mælk efter eget valg, samt er 80-120g Weight Gainer pr shake det mest almindelige, men kig ALTID efter hvor meget du lige præcis har brug for. Det er tilmed anbefalet at indtage max 1 shake pr. dag for at undgå bivirkninger eller uønsket fedtøgning frem for muskler. Husk altid at Weight Gainer ikke erstatter ‘normal mad’, men supplerer det.


Viser 1 til 14 af 14 (1 Sider)