Arnold Dumbbell Press

Er målet et blive stor, så er idolen Arnold Schwarzenegger nok det bedste eksempel. Så hvis du brænder efter at få nogle store og fremtrædende skuldre, er denne øvelse nok ikke den værste, da den er fra en side i hans træningsbog.

Guide til Arnold Dumbbell Press:

  1. Sid på en bænk og hold ryggen ret 
  2. Tag fat i to håndvægte med et underhåndsgreb 
  3. Løft dem op til skuldrene håndryggen vendende fremad 
  4. Træk vejret ind og pres skiftevis dine arme op over hovedet mens du rotere dine underarme så håndfladen kommer til at pege fremad 
  5. Pust ud mens du fuldfører øvelsen

Vigtig ved Arnold Dumbbell Press: Øvelsen anbefales ikke at udføres stående, hvis man har problemer med korsryggen.

Fakta om Arnold Dumbbell Press: Med denne øvelse fokuserer du på deltoideus (skulder), specielt den forreste del, øverste del af pectoralis major og pectoralis minor (den store og lille brystmuskel), øvre trapezius (musklen der går fra bagkanten af kraniet og lodret ned på hver side af rygsøjlen til en af de sidste brysthvirvler), serratus anterior (en muskel der udspringer på overflade af 1. til 8. ribben på brystet) og triceps

Gode råd til Arnold Dumbbell Press: Denne øvelse kan udføres på mange forskellige måder: siddende med ryggen mod en bænk for at undgå at hyperekstendere i lænden, stående eller ved at press begge håndvægte op over hovedet samtidig.