Concentration Curls

Denne øvelse giver dig mulighed for at kunne fokusere mere på din bicepsmuskelen, hvilket hjælper med at maksimere spændingen, der placeres på musklen. Denne øvelse er nemlig en isoleringsøvelse.

Guide til Concentration Curls:

  1. Sæt dig ned på en bænk eller lignende, med fødderne på jorden 
  2. Holde dine ben spredte og tag fat med din højre hånd i en håndvægt 
  3. Bøj dig fremad og afstiv bagsiden af dine højre albue mod indersiden af dit højre knæ
  4. Din højre arm skal hænge lige ned, med din højre håndflade mod dit venstre ben
  5. Hold overkroppen stille med din albue ind mod dit knæ 
  6. Krøl vægten op og langsomt ned igen 
  7. Gentag øvelsen

Fakta om Concentration Curls: Denne øvelse er en favorit til bodybuilding til opbygning af biceps.

Gode råd til Concentration Curls: Du kan variere denne øvelse med Hammer Centration Curls. Du kan med små variationer justere denne øvelse om du er helt ny i træning eller om du måske vil tage din træning til det næste niveau.

Tag din træning til det næste niveau - Udfør øvelsen i langsomt tempo, på den måde øger du spændingen, hvilket får dine muskler på overarbejde.

Er du ny, så start med lette håndvægte.