Incline Dumbbell Triceps Extension

Incline Dumbbell Triceps Extension træner triceps’ tre hoveder lige meget (Mediale, Laterale og Longum).

Guide til Incline Dumbbell Triceps Extension:

  1. Hold en håndvægt i hver hånd, læn dig tilbage på en bøjet bænk. 
  2. Løft håndvægtene lodret op og stræk armene op over skuldrene
  3. Hold dine overarme faste, træk vejret ind og stræk dine arme ud, bag hovedet ved at bøje dine albuer.
  4. Pust ud mens du skubber håndvægtene tilbage til startpositionen ved at udvide dine albuer.
  5. Gentag øvelsen f.eks. 15x3

Vigtigt ved Incline Dumbbell Triceps Extension: Hold dine overarme faste.

Fakta om Incline Dumbbell Triceps Extension: Triceps er en meget større muskel end biceps.Triceps udgøri alt ⅔ af overarmens muskulatur. 

Gode råd til Incline Dumbbell Triceps Extension: At skulle varierer mellem de forskellige Triceps Extension øvelser, er det ikke så vigtigt hvilken en af de varianter du laver, men varier helst mellem øvelserne over tid – Dvs. En kombination af siddende, stående, unilateralt, bilateralt, og brug af de forskellige værktøj. Det kan være en god ide at køre de samme variationer i 6-10 uger af gangen, så du når at have en mærkbar fremgang inden du skifter. 

Du kan også variere mellem de forskellige håndtag (reb, stang, bøjet stang, V-formet stang) 

Du kan gøre træningen af triceps mere intensiv, ved at holde en isometrisk spænding i et eller to sekunder i slutningen af øvelsen.