Showroom i Tørring Showroom i Tørring
365 dages returpolitik 365 dages returpolitik
Gratis fragt over 399,- Gratis fragt over 399,-
Trustpilot Trustpilot
Facebook (6067) Facebook (6067)
% Fødselsdagsfesten er i gang - Find store besparelse på hele shoppen %

Incline Press - (Skrå bænkpres)

Skråpres er en øvelse hvor du træner den øverste del af pectoralis major (den store brystmuskel) og pectoralis minor (den lille brystmuskel), den forreste del af deltoideus (musklen der danner de rundede konturer på skulderen), triceps samt serratus anterior (en muskel der udspringer på overflade af 1. til 8. ribben på brystet). 

Guide til Incline Press - (Skrå bænkpres): 

  1. Lig dig på en skrå bænk som har en vinkel mellem 45 og 60 grader
  2. Tag fat i vægtstangen med et overhåndsgreb
  3. Træk vejret ind og sænk vægtstangen ned, så den rører den øverste del af brystet lige ved overgangen til halsen
  4. Skub vægtstangen lige op til armene er strakte, pust ud mens du fuldfører øvelsen
  5. Gentag øvelsen f.eks. med skiftende vægte 15x3

Vigtigt ved Incline Press - (Skrå bænkpres): Vægtstangen skal skubbes lige op. 

Fakta om Incline Press - (Skrå bænkpres): Det er en udbredt misforståelse, at skråpres skulle give kvinder et fastere bryst eller forebygge hængebryster. Bryster består af fedt, som holder brystkirtlerne på plads. Hele strukturen, som holdes sammen af bindevæv, hviler på pectoralis major (den store brystmuskel). En veltrænet brystmuskulatur, specielt den øvre del, kan dog give brystet et mere fyldigt udseende og dermed bidrage til at brystet til at syne fastere og større. 

Gode råd til Incline Press - (Skrå bænkpres): Man kan variere skrå bænkpres med håndvægte og flad bænk. 

Denne øvelse er både en Bryst og Skuldreøvelse.