Kartoffelmos med proteinpulver

Forbedelse: 15 min. | Tilberedning: 30 min. | I alt: 45 min.

Nu kan du nyde dette lækre tilbehør med tilsat protein og mindre fedt, hvilket gør denne favorit perfekt som måltid efter træningen.

Vi anbefaler at du bruger proteinpulver uden smag til denne kartoffelmos.

Ingredienser

(Til 4 personer)

  • 500 g kartofler
  • 32 g smør
  • 60 ml mælk
  • 1 skefuld Pure Whey Proteinpulver

Fremgangsmåde

  1. Skræl kartoflerne.
  2. Anbring kartoflerne i en stor gryde.
  3. Dæk kartoflerne med vand og kog dem i 15 minutter eller indtil du kan stikke en kødnål i dem og den slipper.
  4. Hæld vandet fra kartoflerne og dræn dem inden du moser dem i gryden.
  5. Tilsæt smør, mælk og proteinpulver til kartoflerne og bland grundigt.
  6. Tilsæt salt og peber efter smag.

Næringsindhold

| 200 kalorier pr. servering |

Servering: 1 portion

Fedt 12g
- heraf mættet fedt 7g
Kulhydrater 14g
Sukker 2g
Protein 10g