Showroom i Tørring Showroom i Tørring
365 dages returpolitik 365 dages returpolitik
Gratis fragt over 399,- Gratis fragt over 399,-
Trustpilot Trustpilot
Facebook (6067) Facebook (6067)
% Fødselsdagsfesten er i gang - Find store besparelse på hele shoppen %

Military Press

Military Press er en basisøvelse der træner disse muskler:

  • Den forreste og midterste del af deltoideus (musklen der danner de rundede konturer på skulderen)
  • Triceps
  • Øverste del af pectoralis major samt pectoralis minor (den store og lille brystmuskel)
  • Øverste del af trapezius (en muskel der går fra bagkanten af kraniet og lodret ned på hver side af rygsøjlen til en af de sidste brysthvirvler)
  • Serratus anterior (en muskel der udspringer på overflade af 1. til 8. ribben på brystet)

Guide til Military Press:

  1. Stå med let spredte ben
  2. Tag fat om vægtstangen med et overhåndsgreb og lad den hvile på den øverste del af dit bryst
  3. Træk vejret ind og pres vægtstangen lige op
  4. Pust ud når vægtstangen er over hovedet
  5. Gentag øvelsen f.eks. 15x3

Vigtig ved Military Press: Vær opmærksom på at du ikke kommer til at svaje for meget i ryggen. Både pres bag nakken samt military press gælder, at de lægger et stort pres på nakkehvirvelsøjlen, hvorfor det kræver at du er i god træningsform før kaster dig over denne øvelse og i øvrigt ikke har problemer med nakken. Der er i dag mange udmærkede maskiner, hvor nakken ikke bliver belastet så meget, det er simpelthen muligt at finde gode alternativer til disse to grundøvelser. 

Gode råd til Military Press: Hvis du vil stresse den forreste del af deltoideus (musklen der danner de rundede konturer på skulderen) lidt mere kan du placere albuerne lidt længere fremme. Hvis du vil træne den midterste del af deltoideus mere intenst kan du føre albuerne lidt længere ud til siden.

Smalt greb, albuerne fremad: træner primært den forreste del af deltoideus (musklen der danner de rundede konturer på skulderen) samt øverste del af pectoralis major og minor (den store og lille skeletmuskel, der forbinder rygsøjlen med skulderbladet)

Bredt greb, albuerne ud til siden: Træner primært forreste og midterste del af deltoideus (musklen der danner de rundede konturer på skulderen)

Denne øvelse er både en Skuldre, Triceps og Brystøvelse.