Showroom i Tørring Showroom i Tørring
365 dages returpolitik 365 dages returpolitik
Gratis fragt over 399,- Gratis fragt over 399,-
Trustpilot Trustpilot
Facebook (6067) Facebook (6067)
% Fødselsdagsfesten er i gang - Find store besparelse på hele shoppen %

Press Behind The Neck - (Pres Bag Nakken)

Pres bag nakken er en øvelse som træner deltoideus (skulder), specielt den midterste del, og trapezius (en muskel der går fra bagkanten af kraniet og lodret ned på hver side af rygsøjlen til en af de sidste brysthvirvler), triceps samt serratus anterior (en muskel der udspringer på overflade af 1. til 8. ribben på brystet).

Guide til Press Behind The Neck - (Pres Bag Nakken): 

  1. Stå med ret ryg  
  2. Tag fat i en vægtstang med overhåndsgreb og lad vægtstangen hvile på skuldrene bag nakken
  3. Træk vejret ind og løft vægtstangen over hovedet uden at svaje i lænden
  4. Pust ud mens du fuldfører bevægelsen
  5. Gentag øvelsen f.eks. med forskellige vægte f.eks. 15x3.

Vigtigt ved Press Behind The Neck - (Pres Bag Nakken): For at undgå at overbelaste skulderleddet, som er meget sårbart, kan du lade være at føre vægtstangen, længere ned bag nakken end din smidighed tillader. Denne øvelse kan være belastende for “rotatormanchetten” (er en gruppe af muskler og deres sener der stabiliserer skulderen) - Supraspinatus (en lille muskel på den øvre ryg), infraspinatus (en tyk trekantet muskel, der stabilisere skulderleddet), teres minor (er en smal, langstrakt muskel i skulderen) og subscapularis (er en stor trekantet muskel, som sidder på forsiden af kapslen af skulderleddet). Og bør derfor udføres med forsigtighed.

Gode råd til Press Behind The Neck - (Pres Bag Nakken): Der findes mange maskiner som gør det muligt for dig at lave øvelsen uden at skulle fokusere så meget på sikkerhed som ved at arbejde med frie vægte.

Denne øvelse er både en Skuldre og Tricepsøvelse.