Reverse Cable Crossovers

Denne øvelse er et must, simpelthen fordi for mange mennesker glemmer at træne den bagerste del af skuldrene, alt for meget fokus på side og forreste del. Denne øvelse er en killer og vil brænde men glem ikke at øvelsen her hjælper med at holde dine skuldre afbalancerede. Derudover vil øvelsen også hjælpe med at forhindre skulderskader.

Guide til Reverse Cable Crossovers:

  1. Sæt den vægt på du vil træne med (remskiverne skal være over hovedet)
  2. Sæt håndtagene på de højeste punkter i kabeltårnet 
  3. Stil dig i midten af kabeltårnet med dine arme udstrakte
  4. Kryds dine hænder foran dig i skulderhøjde (eller lidt over)
  5. Tag fat i det første håndtag i det venstre kabel med højre hånd og den anden håndtag i højre kabel med din venstre hånd.
  6. Brug dine bagerste skuldre til at trække albuerne ud til siden og tilbage så langsomt som muligt (indtil dine arme er på linje med ryggen).
  7. Vend tilbage til udgangspunktet med en kontrolleret bevægelse og gentag

Vigtig ved Reverse Cable Crossovers: Da dette er en lille muskelgruppe, skal du træne med forholdsvis lette vægte og udføre flere gentagelser. 

Gode råd til Reverse Cable Crossovers: Prøv denne øvelse med en arm af gangen, ved at stå tættere på den ene side og hold fast i kabeltårnet med den anden hånd. Du kan også udføre denne øvelse både stående som i videoen og siddende.