Kettlebell Swing

Denne øvelse er typisk ikke en øvelse du oplever nede i fitnesscentret, denne øvelse ses oftest til crossfit. Alle burde prøve den! Hvis denne øvelse udføres korrekt, bliver dine muskler ømme.

Guide til Kettlebell Swing:

  1. Stå med fødderne i en hoftebreddes afstand.   
  2. Tæerne skal peger fremad og derefter bøjer du lidt i knæene
  3. Kig lige frem, mens du tager fat i din kettlebell med overhåndsgreb
  4. Løft din kettlebell op mellem dine lår og hold din ryg helt lige 
  5. Skub din hofte tilbage til at din kettlebells er mellem og bagved dine lår
  6. Klem der i dine balder
  7. Træk vejret ind mens du kører din hofte frem og svinger din kettlebell op i øjenhøjde med strakte albuer 
  8. Pust ud mens du lader din kettlebell svinge tilbage mellem dine ben, samtidig med at du skubber din hofte tilbage og forsigtig bøjer i dine knæ.

Vigtig ved Kettlebell Swing: Det er et sving, ikke en squat. Brug din hofte til at køre din kettlebell, ikke dine arme.

Fakta om Kettlebell Swing: Hvis din kettlebell rammer dig bag i, gør du det rigtig.  

Gode råd til Kettlebell Swing: Du kan variere denne øvelse med f.eks. Kettlebell Overhead Swing 

Denne øvelse er både en Ben og Baldeøvelse.