Push up bars

Push up bars er det uundværlige redskab, når du vil forbedre og udvikle din træning af både skuldre, bryst arme og core. Produktet kommer i en pakning med 2 styk, som er lavet af enten krom eller metal. De kan anvendes til forskellige styrketræningsøvelser og er nemme at træne med både i fitnesscenteret og derhjemme.

Forbedre din præstation under træning med push up bars

Redskabet er billigt men effektivt, og alle uanset styrkeniveau kan få masser af.. Læs mere


Redskabet er billigt men effektivt, og alle uanset styrkeniveau kan få masser af resultater med det.

Redskaberne er enkle og fylder ikke meget i hverken fitnesscenteret, derhjemme eller i en sportstaske.

Du kan nemt tage dine bars med dig på ferie og således opretholde din træning.

Der findes forskellige designs af de populære og pladsbesparende redskaber. I visse sammenhænge betegnes redskabet også som parallettes. Uanset hvilket design du vælger, er redskaberne belagt med blødt og komfortabelt gummimateriale på grebet. Dette gør din styrketræning sikker og behagelig.

Hos Apuls.dk finder du forskellige udgaver af push up bars og parallettes, så du kan vælge den model, der vil være den rette for dig. Herunder kan du læse nærmere om styrketræningsredskabet, hvordan du bruger det, og hvordan du finder den bedste model.

Dette skal du vide om push up greb

De specialdesignede og enkle push up bars har til formål at forbedre din præstation og udførsel af blandt andet armbøjninger. Grebet på redskabet er det essentielle, som har betydning for, at dine øvelser bliver bedre for både din skuldre og dine arme. Dette værdifulde styrketræningsredskab anvendes af både nybegyndere og erfarne fitnessudøvere.

Fremfor at udføre dine vigtige og effektfulde øvelser på hænderne kan push up bars give dig bedre støtte under træning.

Selve grebet på redskabet er udformet med en skånsom gummi- eller skumbelægning, som gør det mere behageligt for dig at lave armbøjninger. 

Herunder kan du se de primære årsager til, at fitnessudøvere på alle niveauer vælger at træne med disse redskaber enten i fitnesscenteret eller derhjemme:

Forbedrer din udførsel af de elementære styrketræningsøvelser

  • Øger din stabilitet under øvelser
  • Fremmer din præstation som følge af den øgede komfort fra håndtagene
  • Skåner arme og skuldre
  • Fleksible og mobile redskaber som er nemme at opbevare
  • Billigt og effektfuldt styrketræningsredskab
  • Grebet kan fås med ergonomisk design med forskellige højder på enderne

Når du ønsker et ekstra ergonomisk greb, skal du vælge de redskaber, som er hævet i højden i den ene ende.

Du finder forskellige betegnelser for det populære redskab. Du skal i denne forbindelse være opmærksom på, at der kan være designmæssige forskelligheder alt efter, som du vælger push ups bars eller parallettes.

Hvilken udgave og design skal jeg vælge?

Hvor push up bars er specialdesignede redskaber til armbøjninger, er parallettes et mere all-around redskab, som du kan lave forskellige andre kropsøvelser med. Af denne grund er parallettes typisk højere end stativerne til armbøjninger. Parallettes kan fås i forskellige højder. Når du skal finde denne type redskab til brug for armbøjninger, skal du sørge for at vælge en model på 30cm i højden. Dette vil give dig de mest optimale forhold for at udføre dine øvelser på armene. Som følge af de mange træningsvariationer, som parallettes giver mulighed for, har dette redskab et mere omfattende fundament af stænger, som stabiliserer redskabet under træning. Parallettes er et multifunktionelt redskab, som giver mange træningsvariationer udover armbøjninger.

De specialdesignede stativer til armbøjninger er mere kompakte i design. De fylder ikke meget, men yder dig stadig god og stabil støtte til din træning, når du laver armbøjninger. De er billige redskaber, som kan findes i forskellige udformninger.

Sådan vælger du det bedste greb til armbøjninger

For at du kan fremme din præstation med armbøjning, skal dine push ups bars have bløde skumbelægninger på håndtagene og have skridsikre gummifødder.

Dit greb har indflydelse på din stabilitet og sikkerhed under træning.

Det er vigtigt, at dine stativer til armbøjninger er designet med håndtag af komfortabelt materiale. Det mest optimale er at vælge håndtag med blød belægning, som har riller. Herved er du sikret et fast og stabilt greb. Materiale skal være af enten skum eller gummi.

Grebet på stativerne har indflydelse på din evne til at kunne udføre flere repetitioner af armbøjninger. Derfor skal det yde dig en sikker og stabil håndstilling. Når du træner og laver armbøjninger, vil der automatisk blive frigivet sved fra dine håndflader. Hvis dit håndtag ikke har et blød materiale, vil dine hænder risikere at slippe og glide af håndtaget.

Med et sikkert greb vil du kunne lave flere armbøjninger, ens hvis du lavede øvelsen uden redskabet.

Et sikkert greb er også influeret af den måde, hvorpå redskabet står placeret på jorden eller træningsgulvet.

Når du vælger push up bars, skal du sørge for, at redskabet er designet med skridsikre gummifødder. Din træning og din stabilitet samt sikkerhed vil blive forringet, hvis dine stativer ikke står stabilt placerede.

Forstå teknikken bag de populære push up bars

Teknikken og idéen bag redskabet ligger i håndtaget og dermed dit greb. Derfor skal du ikke kun forholde dig til design men også til udformning og konstruktion af greb, når du vil have de bedste og mest sikre push up bars til din træning.

Når du træner med stativer til armbøjning, er du i stand til at nå dybere ned mod underlaget. Derved kan du lægge øget belastning på både arme, skuldre og bryst, som har stor betydning i forhold til at øge dit træningsudbytte.

Derudover vil grebene være med til at skåne dine håndled samt skuldre, når du udfører armbøjninger.

Der er god grund til at investere i disse billige men værdifulde træningsredskaber, hvis du allerede udfører armbøjninger som en fast del af dit træningsprogram. Derudover vil du opnå stort udbytte med din træning, hvis du er nybegynder, som vil have de mest sikre, skånsomme og effektfulde forhold om din styrketræning.

Vælg stativ til armbøjninger i høj kvalitet

Stativer til armbøjninger bruges af mange ambitiøse fitnessudøvere som redskab til at øge deres antal af repetitioner eller til at øge muskelmassen på bryst og arme.

Når du vil have det største udbytte af din styrketræning med push ups bars, er det afgørende, at du vælger produkter i høj kvalitet. Dette gælder både med hensyn til bærende konstruktion samt til type af belægning på håndtagene.

Hos Apuls.dk forhandler vi kvalitetsudstyr til både private og professionelle kunder, og du finder altid et bredt sortiment af enhver type træningsprodukt. Det skal være muligt for alle at finde den udgave, som er det bedste for vedkommende.

Vi forhandler stativer til armbøjninger fra blandt andet følgende kvalitetsbrands:

  • Titan Fitness
  • Adidas

Når det kommer til stativer til armbøjninger, finder du både push up bars samt parallettes i lav højde (30cm), som er ideelle til armbøjninger.

Vores kvalitetsudgaver bærer skum på håndtagene, som er et blødt samt slidstærkt materiale, der kan holde til masser af armbøjninger. Om du ønsker skumbelægningen med eller uden riller, er op til dig.

Ekstra ergonomisk greb til dig der ønsker maksimal komfort

Nogle udgaver af push up bars er designet med håndtag, hvor den ene ende er hævet i forhold til den anden. Dette kan være det oplagte redskab for dig at vælge, som ønsker maksimal komfort under udførsel af armbøjninger. Når håndtaget er hævet i den ene ende, vil dette skabe et mere naturligt samt et mere skånsomt greb, som har betydning for dine håndled.

Push up bars er holdbare og slidstærke styrketræningsredskaber, som du kan træne med i masser af år frem.

Armbøjninger er en klassisk og fundamental øvelse, som du kan blive ved med at få udbytte af, uanset hvor stærk du bliver, og uanset hvor meget du øger din muskelmasse.

Når du vælger stativer til armbøjninger fra Apuls.dk, kan du være sikker på at få maksimal kvalitet omkring dit udstyr. Her er produkterne udført i solidt stål og har skånsom belægning på håndtagene. Højderne på de forskellige push up bars ligger på cirka 18cm, som giver dig en god dybde for at få et stort træningsudbytte uanset dit niveau.

Når du køber kvalitetsudstyr, kan du koncentrere dig om din træning og din progressionen fremfor at skulle bekymre dig om din sikkerhed under træning eller holdbarheden af dit udstyr.